Osoba
Małgorzata Jarocka - Podinspektor ds. gospodarowania odpadami
Kontakt: tel. 44 6818006 wew. 29, sala obsługi (parter)
e-mail: m.jarocka@gorzkowice.pl
Kompetencje:
Wynikające z ustawy dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach tj. w szczególności:
-
Współpraca nad projektami uchwał i ich ewentualnymi zmianami.
-
Kontrola nad przestrzeganiem i stosowaniem przepisów niniejszej ustawy jak również aktów prawa miejscowego. Kontrole problemowe.
-
Obsługa stanowiska księgowania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, a w szczególności:
- prowadzenie urządzeń księgowo – ewidencyjnych,
- bieżące i rzetelne księgowanie wpłat i zwrotów przypisów i odpisów w kartach kontowych i dziennikach obrotów
- systematyczne rozliczanie zaległości podatkowych.
- przygotowywanie decyzji o zarachowaniu wpłat, przerachowaniu lub zwrocie nadpłaty.
-
Prowadzenie egzekucji administracyjnej oraz postepowania zabezpieczającego.
-
Prowadzenie spraw związanych z rozliczeniem i egzekwowaniem płatności.
-
Planowanie należności budżetowych, uzgadnianie miesięcznych wpływów z księgowym budżetu gminy.
-
Prowadzenie ewidencji tytułów wykonawczych i ich aktualizacji.
-
Przygotowanie materiałów do sporządzania sprawozdawczości i księgowości budżetowej.
-
Przypisuje się odpowiedzialność za realizację art. 3 ww. cyt. Ustawy, w szczególności:
-
nadzór nad gospodarowaniem odpadami komunalnymi, w tym realizację zadań powierzonych podmiotom odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości;
-
prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych w zakresie prawidłowego gospodarowania odpadami komunalnymi, w szczególności w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych;
-
udostępnianie na stronie internetowej urzędu gminy oraz w sposób zwyczajowo przyjęty informacji o:
a) podmiotach odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości z terenu danej gminy, zawierające firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości,
b) miejscach zagospodarowania przez podmioty odbierające odpady komunalne od właścicieli nieruchomości z terenu danej gminy zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania,
c) osiągniętych przez gminę oraz podmioty odbierające odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, które nie działają na podstawie umowy, o której mowa w art. 6f ust. 1, i nie świadczą takiej usługi w trybie zamówienia z wolnej ręki, o którym mowa w art. 6f ust. 2, w danym roku kalendarzowym wymaganych poziomach recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania,
d) punktach selektywnego zbierania odpadów komunalnych, zawierające:
– firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres prowadzącego punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych,
adresy punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych na terenie danej gminy, wraz ze wskazaniem godzin przyjmowania odpadów,
e) zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny pochodzący z gospodarstw domowych, o których mowa w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. Nr 180, poz. 1495, z późn. zm.3)), zawierające:
– firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres zbierającego zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
– adresy punktów zbierania zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego na terenie gminy;
-
coroczną analizę stanu gospodarki odpadami komunalnymi, w celu weryfikacji możliwości technicznych i organizacyjnych gminy w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi.
-
Weryfikacja danych zawartych w sprawozdaniu podmiotu odbierającego odpady o którym mowa w art. 9n i 9o ustawy
-
Terminowe sporządzanie i przesyłanie rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi.
-
Terminowe i rzetelne rozliczenie zobowiązań w stosunku do firmy wywozowej.
Wynikające z ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach i aktów wykonawczych tj. w szczególności:
-
opiniowanie programów gospodarki odpadami niebezpiecznymi,
-
prowadzenia procesu administracyjnego i wydawanie decyzji, nakazujących posiadaczowi odpadów usunięcie odpadów z miejsc nieprzeznaczonych do ich składowania lub magazynowania, zgodnie z w art 34.
-
w zakresie dotyczącym postępowania z odpadam niebezpiecznym jakim jest azbest, w tym aktualizacja inwentaryzacji i Programu usuwania azbestu.
Wpisany przez: