Homo faber to termin, który po łacinie oznacza „człowieka pracy, zręcznego wytwórcę”. Koncepcja ta, spopularyzowana przez szwajcarskiego pisarza Maxa Frischa w książce o tym samym tytule, zakłada, że praca jest fundamentalnym elementem egzystencji człowieka.
Dla uczniów pracą jest nauka. To inwestycja w siebie, która się zwraca. Uczennice klasy 8a Zuzanna Krawczyk i Anna Misztela konsekwentnie i rzetelnie uczą się języka niemieckiego. Dziewczynki wzięły udział w Wojewódzkim Konkursie Przedmiotowym z języka niemieckiego, do którego przygotowywały się od początku roku szkolnego na dodatkowych zajęciach prowadzonych w szkole. Jeden punkt w konkursie zaważył o przejściu do dalszego etapu. Ania i Zuzia wykorzystały swoją wiedzę gramatyczną, leksykalną i przygotowały lekcję języka niemieckiego dla koleżanek z klasy. Tematem zajęć był czas przeszły złożony Perfekt. Na podsumowanie i sprawdzenie wiedzy i umiejętności w tym zakresie zorganizowały zadania z podziałem na grupy. Pomoce dydaktyczne dopięły na ostatni guzik wykorzystując platformę online do projektowania graficznego Canva oraz narzędzia TIK. Pod okiem nauczyciela przeprowadziły zajęcia według ustalonego scenariusza. Każda grupa, biorąca udział w eksperymencie poradziła sobie z zadaniami wykorzystując wskazówki Zuzi i Ani. Na podsumowanie lekcji uczennice zaprezentowały wykonane zadania używając czasu przeszłego Perfekt. Na plus należy zapisać również atmosferę, która panowała na lekcji. Grupy pracowały swobodnie, chętnie, każdy odpowiedzialnie podjął się swojego zadania i wszystko w języku niemieckim. Praca i chęci, jak widać to klucz do sukcesu.
Wpisany przez: MS







.jpg)
















