Kolejne zadania ogólnopolskiego projektu „Kreatywna matematyka" już za pierwszoklasistami! W ostatnim czasie zrealizowali trzy zadania: „Sensoryczna matematyka", „Matematyka na wesoło", „Matematyka na sportowo".
Zajęcia sensoryczne miały na celu rozwijanie matematycznych umiejętności dzieci poprzez aktywności angażujące takie zmysły jak: dotyk, węch, wzrok. Dzieci podczas zajęć miały okazję dotykać różnych struktur, manipulować i eksperymentować z masą solną czy naklejaniem różnorodnego makaronu, tworząc cyfry, które następnie pomalowali farbami. Zajęcia miały na celu wspieranie rozwoju logicznego myślenia, utrwalenie kształtu cyfr, jednocześnie pobudzając zmysły i kreatywność naszych pierwszaków.
Celem modułu „Matematyka na wesoło" było ćwiczenie wybranych umiejętności matematycznych ( dodawanie i odejmowanie w zakresie 10), wspomaganie rozwoju umysłowego i myślenia logicznego, kształtowanie odporności emocjonalnej i dostosowanie do ustalonych reguł i zasad. Dzieci z entuzjazmem uczestniczyły w grze matematycznej „Polowanie na muchy". Za pomocą packi na muchy łapały odpowiednie cyfry, które były wynikiem dodawania i odejmowania. Zabawa była bardzo dynamiczna i wesoła.
W kolejny module pt. „Matematyka na sportowo" uczniowie poznali zasady gry „Kółko i krzyżyk" a następnie wykonali samodzielnie planszę i rekwizyty niezbędne do gry. Podczas zajęć dzieci rozwijały umiejętność logicznego i strategicznego myślenia, doskonaliły koordynację wzrokowo- ruchową, kształtowały zwinność i szybkość.
Realizacja kolejnych modułów jeszcze przed nami!
Wpisany przez: MS