Zbliżające się ferie to czas podsumowania funkcjonowania placówek oświatowych w różnych obszarach. Jednym z nich są działania ukierunkowane na ich wyposażenie, które pozwala na właściwą realizację zadań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych oraz innych zadań statutowych. Wraz z dynamicznym rozwojem technologii edukacyjnych, tradycyjne tablice w szkołach ustępują miejsca monitorom interaktywnym, które nie tylko służą jako zamiennik klasycznej tablicy szkolnej, ale również oferują szereg innowacyjnych funkcjonalności, które znacząco zwiększają możliwości i atrakcyjność prowadzenia zajęć. W ciągu pierwszego półrocza r.szk.2024/2025 w Szkole Podstawowej w Gorzkowicach w takie monitory wyposażono pięć sal dydaktycznych. Ponadto doposażono szkołę w pięć laptopów, dwa tablety, dwa mikrofony i zestawy słuchawkowe do pracy podczas zajęć logopedycznych. Zakupiono również wiele edukacyjnych programów multimedialnych z bezterminową licencją. Wykorzystywane są one przede wszystkim w pracy z uczniami ze specyficznymi trudnościami edukacyjnymi ( Dysleksja Pro, Spektrum Autyzmu, Logopedia Pro, Moc emocji, Terapia pedagogiczna, Koncentracja uwagi, Zabawy słowem, Przetwarzanie słuchowe). Zakupiono wiele pomocy dydaktycznych do nauki języka polskiego, w tym wspomagających edukację uczniów z Ukrainy ( słowniki, książki, plansze gramatyczne, programy multimedialne, gry edukacyjne.). Doposażono szkołę w dwa radiomagnetofony oraz urządzenie wielofunkcyjne, białe tablice magnetyczne, tablice korkowe. W dwóch salach zamontowano rolety termoizolacyjne, a dwie kolejne wyposażono w komplet ławek i krzeseł oraz zestawy meblowe. Na hali sportowej wymieniono dotychczasowe oświetlenie na lampy ledowe oraz halogeny. Zakupiono także siatkę do gry w piłkę siatkową, bloki startowe, rakiety do gry w tenisa, hula hop , piłki do gry w piłkę siatkową, ręczną, zestawy do unihokeja. Na lekcjach muzyki uczniowie mogą natomiast korzystać z nowych dzwonków chromatycznych. Powyższe wyposażenie zostało sfinansowane z budżetu szkoły oraz dofinansowane z programu rządowego Aktywna tablica 2024.
Jednym z zadań szkoły jest promowanie czytelnictwa i rozwijanie zainteresowań czytelniczych uczniów, dlatego też szkoła złożyła wniosek o dofinansowanie do zakupu nowości wydawniczych w ramach programu „Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2024”. Ogłoszenie wyników nastąpi w marcu. Natomiast dzięki zgłoszeniu do programu Fundacji Powszechnego Czytania bibliotekę doposażono w pakiet 30 książek z serii „Czytam sobie”.
W związku z ogłoszeniem konkursu na dofinansowanie szkół w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego - działanie „Kształcenie ogólne”, szkoła wspólnie z organem prowadzącym przygotowuje wniosek , którego głównym celem jest rozwój kompetencji kluczowych uczniów. Wniosek zakłada nie tylko organizację wielu zajęć pozalekcyjnych dla uczniów- zarówno dydaktyczno-wyrównawczych jak i rozwijających, zajęć zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, poradnictwo edukacyjne i doradztwo zawodowe czy też doskonalenie zawodowe nauczycieli, ale również stworzenie pracowni do nauki języków obcych, doposażenie pracowni szkolnych w monitory interaktywne laptopy, pomoce dydaktyczne i sprzęt nagłaśniający .
Wpisany przez: MS