Kalendarz
Harmonagrm
Galerie
Kontakt Konatkt
herb
Gmina
Gorzkowice
Logo tłumacza migowego
19 lut2024

#LaboratoriaPrzyszłości – kreatywnie i twórczo z CLILGeometry na lekcjach języka angielskiego

Grupa dziewcząt z klasy 4 b na lekcji języka angielskiego poznała nazwy kształtów w języku angielskim.  Uczennice przypomniały sobie również nazwy ubrań oraz kolory. Zajęcia te posłużyły młodym projektantkom do stworzenia swojej nowej kolekcji ubrań.  Tym razem dzięki klockom  SkriKit, z projektu Laboratoria Przyszłości, dziewczynki najpierw odtworzyły poznane figury geometryczne, następnie (co nie było w planie) stworzyły figury 3D.  Jak widać klocki konstrukcyjne nie tylko mogą służyć do nauki podstaw mechaniki.  Rozwijają u uczniów kreatywność i wyobraźnię przestrzenną.  Wspomagają również rozwój umiejętności manualnych.  Następnie nasze młode projektantki stworzyły swoje własne modele ubrań i opisały je w języku angielskim.  Jak zawsze było zabawnie i kreatywnie.

CLIL – Content and Language Integrated Learning dotyczy zintegrowanego kształcenia przedmiotowo – językowego opartego na jednoczesnym przekazywaniu treści z dziedziny nauczanych przedmiotów i elementów języka obcego. Metoda CLIL jest rekomendowana przez Komisję Europejską na rzecz promowania nauki języków obcych i różnorodności językowej. Istotne cechy tej metody to: systematyczna praca w grupie, dobór ćwiczeń uwzględniających różne typy inteligencji uczniów, nauka poprzez różne kanały sensoryczne, stosowanie źródeł i materiałów odpowiednich do prowadzenia nauczania zintegrowanego, słownictwo przydatne na lekcji CLIL, użycie języka obcego i rodzimego w nauczaniu zintegrowanym. Podczas zajęć stosować można różne formy: nauczanie w grupie, praca w grupach roboczych, warsztaty i prezentacje video, muzyki i obrazów. Zajęcia mają przede wszystkim charakter ćwiczeniowy, warsztatowy, co pozwala na praktyczne wykorzystywanie wiedzy teoretycznej. W tej metodzie uczeń skoncentrowany jest na pozyskiwaniu merytorycznych informacji wykorzystując swoje umiejętności językowe.

Wpisany przez: MS

Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia.
Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia.
Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia.
Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia.
Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia.
Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia.
Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia.
Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia.
Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia.
Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia.
Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia.
Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia.
Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia.
Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Nie pokazuj więcej tego powiadomienia